Teamleider gezocht voor het Facilitair Contact Centrum van de Belastingdienst.
24 uur per week tot 1 november 2021. 

Opdracht omvat het aansturen van een team aanstuurt dat verantwoordelijk is voor de 1e lijns
contacten van de Shared Service Organisatie Centrum voor Facilitaire Dienstverlening van de Belastingdienst.
Het team bestaat uit ongeveer 35 medewerkers.
Op dit moment werkt het team volledig thuis, maar de versoepelingen maken het mogelijk om weer deels naar kantoor te
kunnen, dat maakt de standplaats Thuis/Utrecht.

Teammanager Facilitair Contactcentrum
Bij het Facilitair Contactcentrum ontvangen we vragen over de dienstverlening van de Shared Service
Organisatie Centrum voor Facilitaire Dienstverlening. Zoals over de opties voor het reserveren van
vergaderlocaties. Verder zijn de klachtcoördinatoren verantwoordelijk voor de afhandeling van
klachten over de dienstverlening van SSO CFD of van onze leveranciers. Daarnaast focussen we op
administratieve taken, waaronder het bewaken van termijnen en opleveren van rapportages. Onze
gebruikers? Medewerkers van de Belastingdienst en het Rijk. Binnenkort kunnen zij via een nieuw
systeem digitaal met ons communiceren. Hiervoor ontwikkelen we nieuwe werkwijzen en taken.

Kom jij ons daarbij helpen?
Als teammanager geef je leiding aan ons team van zo’n 35 collega’s, verdeeld over het hele land. Zo’n
20 collega’s werken vanuit andere locaties dan jij, waardoor je stuurt op basis van resultaten in plaats
van aanwezigheid. Daarbij komen dagelijkse en maandelijkse rapportages en KPI-dashboards goed
van pas. Juist nu onze manier van werken gaat veranderen, zorg je ervoor dat je de positieve
werksfeer behoudt. Dat doe je door ons team enthousiast te coachen en intensief te begeleiden. En
niet te vergeten: door collega’s te motiveren om te blijven ontwikkelen en het beste uit zichzelf te
halen.

In jouw rol zoek je continu naar manieren om processen binnen het Facilitair Contactcentrum te
optimaliseren. Denk je dat zaken beter aangepakt kunnen worden? Dan zet je jouw ideeën hiervoor
in gang. Hierbij werk je nauw samen met collega’s binnen SSO CFD en ook met collega’s van andere
ondersteunende dienstonderdelen zoals SSO Organisatie & Personeel en IV/DCS. Tot slot geef je
workshops en presentaties over ontwikkelingen binnen jouw vakgebied, zowel aan werknemers
binnen als buiten onze afdeling. Zin in zo’n toffe baan met veel verantwoordelijkheid? Dan
ontmoeten we je graag.

Functie-eisen
• Je hebt een hbo-bachelordiploma in een voor de functie relevante richting, bijvoorbeeld
facilitair management.
• Je hebt minimaal één jaar werkervaring als leidinggevende bij een servicedesk of
contactcentrum.
• Je kunt leidinggeven aan werknemers op verschillende locaties in het land, zonder fysiek
aanwezig te zijn.
• Je hebt kennis van processen, applicaties en rapportages op het gebied van
telefooncentrales.

Jouw competenties?
• aansturen groep
• ontwikkelen medewerkers
• analyseren
• organisatiesensitiviteit• plannen en organiseren

Teamleider Facilitair Contactcentrum

Teamleider gezocht voor het Facilitair Contact Centrum van de Belastingdienst.
24 uur per week tot 1 november 2021. 

Opdracht omvat het aansturen van een team aanstuurt dat verantwoordelijk is voor de 1e lijns
contacten van de Shared Service Organisatie Centrum voor Facilitaire Dienstverlening van de Belastingdienst.
Het team bestaat uit ongeveer 35 medewerkers.
Op dit moment werkt het team volledig thuis, maar de versoepelingen maken het mogelijk om weer deels naar kantoor te
kunnen, dat maakt de standplaats Thuis/Utrecht.

Teammanager Facilitair Contactcentrum
Bij het Facilitair Contactcentrum ontvangen we vragen over de dienstverlening van de Shared Service
Organisatie Centrum voor Facilitaire Dienstverlening. Zoals over de opties voor het reserveren van
vergaderlocaties. Verder zijn de klachtcoördinatoren verantwoordelijk voor de afhandeling van
klachten over de dienstverlening van SSO CFD of van onze leveranciers. Daarnaast focussen we op
administratieve taken, waaronder het bewaken van termijnen en opleveren van rapportages. Onze
gebruikers? Medewerkers van de Belastingdienst en het Rijk. Binnenkort kunnen zij via een nieuw
systeem digitaal met ons communiceren. Hiervoor ontwikkelen we nieuwe werkwijzen en taken.

Kom jij ons daarbij helpen?
Als teammanager geef je leiding aan ons team van zo’n 35 collega’s, verdeeld over het hele land. Zo’n
20 collega’s werken vanuit andere locaties dan jij, waardoor je stuurt op basis van resultaten in plaats
van aanwezigheid. Daarbij komen dagelijkse en maandelijkse rapportages en KPI-dashboards goed
van pas. Juist nu onze manier van werken gaat veranderen, zorg je ervoor dat je de positieve
werksfeer behoudt. Dat doe je door ons team enthousiast te coachen en intensief te begeleiden. En
niet te vergeten: door collega’s te motiveren om te blijven ontwikkelen en het beste uit zichzelf te
halen.

In jouw rol zoek je continu naar manieren om processen binnen het Facilitair Contactcentrum te
optimaliseren. Denk je dat zaken beter aangepakt kunnen worden? Dan zet je jouw ideeën hiervoor
in gang. Hierbij werk je nauw samen met collega’s binnen SSO CFD en ook met collega’s van andere
ondersteunende dienstonderdelen zoals SSO Organisatie & Personeel en IV/DCS. Tot slot geef je
workshops en presentaties over ontwikkelingen binnen jouw vakgebied, zowel aan werknemers
binnen als buiten onze afdeling. Zin in zo’n toffe baan met veel verantwoordelijkheid? Dan
ontmoeten we je graag.

Functie-eisen
• Je hebt een hbo-bachelordiploma in een voor de functie relevante richting, bijvoorbeeld
facilitair management.
• Je hebt minimaal één jaar werkervaring als leidinggevende bij een servicedesk of
contactcentrum.
• Je kunt leidinggeven aan werknemers op verschillende locaties in het land, zonder fysiek
aanwezig te zijn.
• Je hebt kennis van processen, applicaties en rapportages op het gebied van
telefooncentrales.

Jouw competenties?
• aansturen groep
• ontwikkelen medewerkers
• analyseren
• organisatiesensitiviteit• plannen en organiseren

Reageren

Reageer eenvoudig op deze opdracht via ons sollicitatieportaal of mail naar info@overheidzzp.nl
Vermeld de opdracht en voeg uw CV en motivatiebrief als bijlagen toe.

Sluit aan bij ons netwerk

Ontvang de nieuwsbrief